tirsdag den 19. februar 2013

Kageland.

Jeg har fået en lille klage på grund af mit indlæg om islam-kritikeren... Den lød sådan: "For lidt kage for meget om dudes der skider :c"... Så nu har jeg lovet at lave et lille indlæg der indeholder mere kage..

Jeg bager rigtig meget kage. For det meste cupcakes.. Fordi at de er flotte... - og lidt sjovere en kage fra en bradepande... Bradepander... Ikke sjovt!


 Men jeg har en plan med alt mit kagebageri! - og den står på billedet der! Det er vildt smart!
- problemet er bare at jeg altid spiser det meste af kagen selv....

Jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige om kage... Det er ret okay...

Men fordi at jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal sige vil jeg smide en opskrift ind, på en kage som jeg faktisk bagte igår. Jeg deler normalt ikke ud af mine opskrifter... Fordi at de er så pisse fucking nice!! Nej.... fordi de for det meste er på gefüll, og jeg aldrig rigtigt putter det samme i, selvom at der står chokolade kage.. Eller vaniliekage... Men!!! Denne kage er faktisk ret god... Selvom at det er en formkage. Det er med banan og chokolade. Det er noget det fleste kan lide. Så derfor bliver det den her.... Fuck jer som ikke kan lide den.... Det må i leve med :)

Grej du skal bruge:
  • En røreskål/elpisker og en almindelig skål.
  • Andre små skåle.
  • En form (den skal ikke være så stor, da kagen kun er til 4-6 personer)
  • Dejskraber
  • Knive, teskeer
  • Deciliter-mål

Ingredienser til kagen:
  • 2dl. sukker
  • 1 vanillestang
  • 3 æg
  • 2.dl. hvedemel
  • 1tsk. bagepulver
  • 100g. smør
  • 3bananer.
  • 100g. chokolade (ca. 70-80%)
Sådan gør du:

Du starter først med at tænde din ovn på 175grader.

Sukker og smør røres sammen i til det hele er blevet smuldret og fjollet at røre ved. Hvis det er sådan at du er for doven til at skære 100g. smør ud i tern, og absolut vil smelte det. Så hel mel, sukker og æg sammen og tilsæt den smeltede (Og afkølede) smør.
               Tip!!!!! det er vigtigt at smøren er afkølet, ellers koger du æggene og så får du scrambled eggs i din kage. Smelter du smørret bliver kagen heller ikke så luftig som hvis du bruger det i fast form.
- Men når du så har pillet nok ved dejen, tilsætter du æggene Et ad gangen.!
             Tip!!!!! Hvis du vil undgå skaller i din dej, så tag en kniv og med den døve side af den slå et hårdt slag på siden af ægget. Så flækker det ikke på langs, og så falder der ikke skaller i. Hvis du vil være på den sikre side, så slå evt. æggene ud i en lille skål for sig.
Når æggene er kommet i skal dejen piskes i et par minutter så den er sådan... Luftig... Så skulle dejen gerne være en lille smugle mere cremet. Så kan du hælde vanille, mel og bagepulver i.
            Tip!!!!!!! Hvis du ikke vil have fjollede melklumper i din kage, så skal du, hvis du ikke har en røremaskine, sigte disse melet i. Altså bruge en si. 
Tænker du at du heller ikke lige ved hvordan sådan noget vanillestang forberedes til kagebagning, så kig i bunden. Har du ikke vanillestang, og kan du ikke fremskaffe den, så brug 2 tsk. vanillesukker i stedet for. 
Er du doven som mig, så imens dejen røres igennem længe, så blænder du bananerne. Når de så er blevet til mos røres de i ved lav fart. Og imens det sker skylder du din blender fri for banan, og blender chokoladen til stykkerne har en passende kagestørrelse. Rør chokoladen i ved lav fart.  Imens det sker! smører du din din form med lidt smeltet margarine eller smør.
           Tip!!!!!!  Det der med at smøre sin form svinder virkelig meget! Men det kan du undgå! Det du skal gøre er: Tag et stykke bagepapir der er lidt større end den form du bruger. Så krøller det godt og grundigt og skylder det i lunt vand. Herefter folder du det pænt ud igen, tørre den og lægger det i formen. At den er lidt fugtig og krøllet gør at den er lettere at folde og forme efter formen. Og vupti!!! Din form er helt ren!
Nu skal din kage bare bages i 50minutter. Fordi at den er lidt på gefüll så stik lige til kagen en gang efter 30-40minutter, for den kan godt være færdig før tid.

Sådan forbereder du din vanillestang på at den skal bages.
  1. Spræt den op på midten
  2. Skrab de små fine kerner ud.
  3. Tag en halv tsk. sukker og hel over kernerne
  4. Mas sukker og vanille sammen til en fjollet masse
  5. Tilsæt den fjollede vanille-masse til din dej og fortsæt din bagning.
Håber at dette kan bruges til noget... - og håber at det er kage nok i it indlæg... For jeg orker ikke mere kage for idag...

Møsser!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar