tirsdag den 10. december 2013

Julestemning.

Her nede i Spanien har de pyntet op til jul... Det gjorde det allerede til den første.. Hele hotellet er fyldt med julelys, grantræer (både ægte som falske), julekugler og alt muligt andet jule-gøgl. Og alt det her har jeg et meget ambivalent forhold til. For julen er super hyggelig! Alle er glade, folk hygger om hinanden og juleaften er jo bare = Ædegilde med gaver. Det er fint nok! .. Men julen for mig har de sidste 8 år, betydet; Arbejde! Jeg synger i et kirkekor (hvis der er nogle der læser Edita Salkic blog, Så passer det altså.. Vi både larmer, klistre og har aids... lål). Men i et kirkekor i juletiden har man bare pisse travlt. Man har 2 koncerter om ugen, et luciaoptog, gader der skal synges på og gamle mennesker der skal synges for. "Men det er da så hyggeligt at i synger på gaderne!  det lyder jo så godt!" - hvis du gerne vil stå på gaden i 4 timer, i minusgrader, i træk.. Fint! Vi kan bytte! Så overtager jeg bare dit tæppe og varme kakao, så ses vi om 4 timer...... Det er pisse nederen!
Juleaften er egentlig hyggelig nok. Vi dresser op i vores flotteste kjoler, og ser pisse godt ud, der er slik og boller, og alt den te/kaffe/sodavand vi kan drikke. Woo! Kor på sukkerchok! Bagsiden ved den aften er bare at, imens alle mennesker står og nyder det kønne kor, der for engangsskyld ikke er dukket op med tømmermænd, eller andre dårlige undskyldninger for ikke at komme, så står vi faktisk og lider.... Grenå kirker er faktisk en forholdsvis stor kirke. Der kan være ca. 200mennesker hvis vi sidder tæt. Det er jo fedt! Lige indtil at det går op for en at der kommer 500... og 500mennesker + stearinlys og alt muligt.. Det er ret varmt! og de 300 mennesker der er kommet udover de 200, som i forvejen sidder tæt, vil gerne sidde ned. Hvor sætter man sig når der ikke er flere bænke og stole? Der hvor koret skal stå... Flot! ... Der er en grund til at det hedder et korpodie.... Røvhul.... Ej... I er søde nok!.... Bare tænk lidt over det....
Jeg gider ikke at snakke mere om kirker... Og julesang..... Det sidste brok jeg har lyder sådan: Julepynt er i mit hoved pisse grimt, og verdens største no-go.

.. Nu er jeg færdig med at brokke mig.... For i dag til aftensmaden, gik der noget op for mig.... Jeg er kommer i julestemning! Hvad sker der for det? ... Mig der lige har brugt 21 linjer på at svine alt jule-ish til.. Det er virkelig undeligt! Men jeg går rundt og synger julesange/-salmer, nyder julepyntet (selvom at det stadig er pisse grimt), og er bare generelt glad... I dag er en underlig dag! Måske har det noget at gøre med at vores instruktører gav os julemad til aftensmad... And, flæskesteg og risalamande... Jeg havde utroligt godt i den tid!

Det var bare lige det jeg ville informere om...... Fedt, ikke? Lål.....

Jeg vil slutte helt af med at lægge min yndlingsjulesang ud.. for mig findes der ingen andre "rigtig" julesang, og den gør mig altid glad. Det er Julian Smith der har lavet den, og Jefferey Dallas der optræder... Det bliver desværre med et link da søgeren ikke lige ville finde videoen på youtube..
Jeffery Dallas - Jeffery's Christmas Medley

Møs!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar